Strategic management, an organizational strategy with high impact on labor development.
DOI:
https://doi.org/10.15649/2346030X.544Keywords:
Organizational strategies, labor development, innovation, strategic direction.Abstract
The present article makes a dissertation on the strategic direction as an organizational strategy with high impact to the labor
development, which will make use of the compilation of information of diverse scopes of knowledge in order to structure a practical
perspective that can be applied to any labor context
References
G. H. Serna, Gerencia estratégica, Onceava ed., Bógota: Panamericana Editorial, 2014.
M. Shujahat, S. Hussain, S. Javed, M. Malik, R. Thurasamy y J. Ali, «"Strategic management model with lens of knowledge management and competitive intelligence: A review approach",» VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, vol. 47, nº 1, pp. 55-93, 2017.
H. Hussinki, P. Ritala, M. Vanhala y A. Kianto, «"Intellectual capital, knowledge management practices and firm performance",» Journal of Intellectual Capital, vol. 18, nº 4, pp. 904-922, 2017.
T. Anning-Dorson, R. Kofi Odoom, G. Acheampong y E. Tweneboah-Koduah, «Innovation and organizational development: the role of organizational leadership,» African Journal of Economic and Management Studies, vol. 8, nº 3, pp. 338-351, 2017.
D. Castaneda, L. Manrique y S. Cuellar, «"Is organizational learning being absorbed by knowledge management? A systematic review",» Journal of Knowledge Management, vol. 22, nº 2, pp. 299-325, 2018.
A. L. Hernández-Abreo, B. D. Abreo-Pinzon y L. F. Bohorquez-Chacón, «Programa responsabilidad social empresarial:empresa Global Service & Business S.A.S,» AiBi revista de investigación, administración e ingeniería, vol. 6, nº 2, pp. 2-12, 2018.
K. Hariharan y G. Vivekanand, «PERSPECTIVES ON ORGANIZATIONAL LEARNING,» Indian Journal of Commerce and Management Studies, vol. 9, nº 1, pp. 81-86, 2018.
A. A. López, «Hacia una teoría para la construcción del conocimiento en las pequeñas y medianas empresas desde la perspectiva de la ciencia de la acción. (argyris y schön),» Institut de Socio-Économie des Entreprises et des Organisations (Écully, Rhône). Recherches en Sciences de Gestion, vol. 114, pp. 25-42, 2016.
A. Y. López Cárdenas, Y. C. Velandia Paredes y M. S. González Verjel, «Propuesta para aumentar la competitividad de los productores de Uchuva de Norte Santander mediante la diversificacion de su oferta,» Revista AiBi, vol. 6, nº 2, pp. 41-52, 2018.
M. Almendro, «No pienso, luego existo. Un reto para la nueva buena ciencia,» ENDOXA, vol. 42, pp. 309-342, 2018.
A. Chalmers, ¿Qué es esa cosa llamada ciencia?, Segunda ed., Madrid: Siglo xxi, 2010.
Y. Cruz Carballosa, Y. López Sánchez, K. Y. Mojarrieta Leyva, E. Fonseca Martínez, E. Barquilla Calzadilla, R. Pérez y M. Magdelín, «Alternativa para la enseñanza de Metodología de la Investigación y Estadística,» Educación Médica Superior, vol. 29, nº 1, pp. 145-154, 2015.
C. E. González, «El Conocimiento y su Integración en las ciencias sociales y humanas,» Revista Logos, Ciencia & Tecnologia, vol. 10, nº 1, pp. 12-18, 2018.
S. Xavier Ribeiro y M. Seido Nagano, «"Main dimensions that impact knowledge management and university-business-government collaboration in the Brazilian scenario",» Revista de Gestão, 2018.
R. Hernández Sampieri, C. Fernández Collado y M. Baptista, Metodología de la investigación, Quinta edición ed., México D.F.: Mc Graw Hill, 2010.
T. C. Rodríguez, «Manual de investigación para estudiantes de Psicología,» Psicología, Conocimiento y Sociedad, vol. 7, nº 1, pp. 226-229, 2017.
M. Páez, «Análisis de la filosofía de las ciencias humanas de J.M. Mardones: Comparación, crítica, opinión y aclaración de sus fundamentos,» Researchgate.net, 2017.
J. G. Arzate Salgado, «Educación de adultos y teorías de enseñanza aprendizaje: un acercamiento desde la sociología del conocimiento,» Convergencia Revista de Ciencias Sociales, vol. 8, nº 9, feb 2018.
J. E. Parra Martínez, «La gestión eficaz en educación y su importancia en acción gerencial educativa de Colombia.,» AiBi revista de investigación, administración e ingeniería, vol. 5, nº 2, pp. 16-22, 2017.
N. A. Lavagnino, «¿Qué filosofía, para qué conocimiento, en qué sociedad?,» Páginas de Filosofía, vol. 19, nº 22, pp. 201-227, 2018.
J. C. Garmendia Mora, «Competencias Gerenciales de los Empresarios de las Pymis Fronterizas, su Realidad Contextual y su Éxito.,» AiBi revista de investigación, administración e ingeniería, vol. 3, nº 2, pp. 10-17, 2015.
Z. Rangel tolosa, «La gerencia investigativa universitaria desde la perspectiva de las universidades y organismos de investigación venezolanos.,» AiBi revista de investigación, administración e ingeniería, vol. 4, nº 1, pp. 11-20, 2016.
C. Sandoval, Programa de especialización en teoría, métodos y técnicas de investigación social, modulo 4 investigación cualitativa., Bogotá: Arfo editores e impresores ltda, 2002.
E. M. Muñoz, «Desplome o decadencia filosófica:¿ una crisis inactual?,» Revista Universidad Católica Luis Amigó, nº 2, pp. 18-20, 2018.
P. R. Navarro, «Después de los estudios sociales de la ciencia y tecnología: recomponiendo lo psicológico y la experiencia ante la bifurcación de la naturaleza,» Athenea Digital: revista de pensamiento e investigación social, vol. 17, nº 3, pp. 225-244, 2017.
D. Rivera-Porras, S. M. Carrillo-Sierra, J. Forgiony-Santos, I. L. Nuván-Hurtado y A. Rozo-Sánchez, «Cultura organizacional, retos y desafíos para las organizaciones saludables,» Revista Espacios, vol. 39, nº 22, pp. 27-40, 2018.
D. Rivera-Porras, S. M. Carrillo-Sierra, J. Forgiony-Santos, N. J. Bonilla-Cruz, Y. Hernández-Peña y G. Silva-Monsalve, «Fortalecimiento del Sistema de Gestión de Seguridad y Salud en el Trabajo en el Ámbito Psicosocial desde la Perspectiva del Marco Lógico,» Revista Espacios, vol. 39, nº 28, pp. 31-44, 2018.
C. A. Zúniga-González, M. R. Jarquín-Saez, E. Martinez-Andrades y J. A. Rivas, «Investigación acción participativa: Un enfoque de generación del conocimiento,» Revista Iberoamericana de Bioeconomia y Cambio Climático, vol. 2, nº 1, pp. 218-224, 2016.
I. Y. Esguerra, L. G. Lozano, L. D. Villamizar y J. . C. AcevedoPaez, «METODOLOGÍA PARA LA ESTANDARIZACIÓN DEL MODELO NORMATIVO EN CENTRALES ELÉCTRICAS DE NORTE DE SANTANDER – GRUPO EPM. METHODOLOGY FOR STANDARDIZING THE NORMATIVE MODEL IN CENTRALES ELÉCTRICAS DE NORTE DE SANTANDER – GRUPO EPM.,» Revista AiBi, vol. 4, nº 2, pp. 1-7, 2016.
M. A. Amaya-Mancilla, «Lineamientos gerenciales para la organización del centro de rehabilitación cardioneuromuscular de Norte de Santander, Colombia,» Aibi Revista de Investigación Administración e Ingenierías, vol. 4, nº 2, pp. 9-21, 2016.
T. Gao, Y. Chai y Y. Liu, «"A review of knowledge management about theoretical conception and designing approaches",» International Journal of Crowd Science, vol. 2, nº 1, pp. 42-51, 2018.
R. A. Rincón, «Gestión del conocimiento y aprendizaje organizacional: una visión integral,» Informes Psicológicos, vol. 17, nº 1, pp. 53-70, 2017.
V. Gómez, S. Segura Camacho, D. Castrillón y L. E. Perilla, «Estandarización de una batería para la evaluación de factores de riesgo psicosociales laborales en trabajadores colombianos,» Acta Colombiana de Psicología, vol. 19, nº 2, pp. 221-238, 2016.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Altmetrics
Downloads
License
The journal offers open access under a Creative Commons Attibution License
This work is under license Creative Commons Attribution (CC BY 4.0).