Educate children living in poverty in tics.
Keywords:
ICT, teaching practice, skills, poor childrenAbstract
The main purpose of this reflection is aimed at building strategic and educational spaces that encourage the use of information
and communications technology (ICT) in children living in poverty in San Jose de Cucuta, Colombia. This population is comprised of
students, parents, teachers and principals of the institutions of basic education in the Municipality and its purpose is to optimize the
pedagogical practices of teachers and, therefore, learning and achieving competence in a developing area, such as the computer. The scenario
that will serve as reference for developing contextual reflection is Cadel 3 Municipality of Cucuta, Norte de Santander Department.
References
I. Arroyo, La utilización de Internet en la comunicación expresiva de las ONG: Estudio exploratorio comparativo entre Argentina y España. Bilbao, 2011
DANE, Encuesta Nacional de Hogares, Departamento Administrativo Nacional de Estadística. Recuperado el 14 de mayo de 2012 http://suamox03.dane.gov.co:7778/imgcurso/mettran/indice.html
CEPAL, Bosquejos Metodológicos del Mapa de la Distribución de Necesidades Básicas Insatisfechas en Colombia. Departamento Administrativo Nacional de Estadística, 2005.
A. Brown, B., Armbruster y L. Baker, El papel de la metacognición en lectura y el estudio, en J. Orasanu (ed.), Comprensión de lectura: De la investigación a la práctica. Hillsdale, Nueva Jersey, 1986
M. Mateos, Entrenamiento en el proceso de supervisión de la comprensión lectora: Fundamentación teórica e implicaciones educativas. Infancia y Aprendizaje. 1991
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Downloads
License
The journal offers open access under a Creative Commons Attibution License
This work is under license Creative Commons Attribution (CC BY 4.0).