Role of the educational psychologist in social transformation.
DOI:
https://doi.org/10.15649/2346030X.493Keywords:
educational psychologist, social transformation, sustainable development, role of the psychologistAbstract
It presents a reflection on the role of the educational psychologist and its role in the social transformation of the context in
which it intervenes, analyzing how to intervene in the educational psychologist and the number of problems that arise in society Current, Among
which are migration and the objectives of sustainable development.
References
N. Cabrera, «El papel del psicólogo en el ámbito escolar,» Revista alternativas psicológicas. México, 2015.
C. Coll, «Las competencias en la educación escolar: algo más que una moda y mucho menos que un remedio.,» Aula de innovación educativa., 2007.
H. A. Klappenbach y P. Pavesi, «Una historia de la psicología en Latinoamérica.,» Revista Latinoamericana de Psicología., 1994.
A. León, «Que es la Educación?,» Educere, vol. 11, nº 39, pp. 595-604, 2007.
H. P. Sánchez, V. M. González y V. I. Zumba, «El psicólogo educativo y su responsabilidad en la sociedad ecuatoriana actual: compromisos, retos y desafíos de la educación del siglo XXI,» Revista Universidad y Sociedad., 2016.
C. Guzmán, «La formación del psicólogo educativo en México,» Revista Electrónica de Educación Sinéctica, vol. 25, nº 3, 2005.
M. Guzmán, «Psicología educativa.,» Psicología en Colombia., 1993.
O. A. Erazo y Leon, «Identificación y análisis de problemáticas psicoeducativas en nueve instituciones del municipio de Popayán – Cauca. Fundación Universitaria de Popayán – Uniminuto. Popayán.,» 2008.
O. A. Erazo Santander, «Reflexiones sobre psicología Educativa,» The Free Library, Vols. %1 de %2(December, 1), 2012.
R. Ardila, Psicología en Colombia: Contexto social e histórico, Bogotá: Tercer Mundo , 1988.
F. Coronel, «Efectos de la migración en el proceso de aprendizaje-enseñanza y su tratamiento desde la escuela,» Revista Integra Educativa, pp. 57- 77, 2013.
J. Brunner, «La educación puerta de la cultura. Aprendizaje visor.,» 1999.
C. Banz Liendo, «El Rol del Psicólogo Educacional en Tiempos de Reforma: Desde el Clínico en la Escuela al Mediador de la Institución,» 2002.
C. B. N, A. Carvajal Maria y G. Sanchez Meza, «Familia: un estado del arte en grupos de investigación de Colciencias en psicología entre 2010-2015.,» Revista Mundo FESC, vol. 6, nº 11, pp. 33-47.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Altmetrics
Downloads
License
The journal offers open access under a Creative Commons Attibution License
This work is under license Creative Commons Attribution (CC BY 4.0).