Education quality.

Authors

  • Jeanne Yvanova Duarte-Mora Universidad Pedagógica Experimental Libertador- UPEL

DOI:

https://doi.org/10.15649/2346030X.442

Keywords:

Educational quality, Education, Evaluation, Parameters, Products.

Abstract

The education and the teaching, has presented in the historical, intellectual, technological and social growth of the human
being; the great role of preparing the way and the path of all its technical and intellectual creation. We are the product of that longing, of many
educators and teachers of the art of education, who longed to see in their pupils great achievements, meet goals, open roads, face uncertainties,
cover questions, awaken dreams.
To reach those goals, the updating and specialization of indistinct professionals is required; that under a university institution; they will
obtain knowledge-techniques-skills-abilities, necessary for their subsequent professional performance.
But, this is not constant in all peoples, societies and times; a modification of the profile-structure-values and skills to be imparted and
acquired in the universities is required. It depends on the National Government, the educational board, the students, the community and the next
generations; that these transformations and modifications of the Educational System, of the different forms of education, of the levels of
instruction, be they behavioral or constructivist, generate the long-awaited results: a collaborative individual, trained and with values, more
human and integral.

Author Biography

Jeanne Yvanova Duarte-Mora, Universidad Pedagógica Experimental Libertador- UPEL

Jeanne Yvanova Duarte-Mora, Universidad Pedagógica Experimental Libertador - Upelinstituto Pedagógico rural Gervasio Rubio Socióloga del Desarrollo. Egresada de la Universidad Nacional Experimental de los llanos Occidentales “Ezequiel Zamora”-UNELLEZ, Componente en Educacion Superior Universidad Nacional Abierta-UNA, Mgs en Innovaciones Educativas Universidad Pedagógica Experimental Libertador- Instituto Pedagógico Rural Gervasio Rubio- IPRGR. Doctorante de Innovaciones Educativas UNEFA- sede Táchira. Docente Dedicación Exclusiva, categoría Agregado, ganadora de Concurso de Oposición 2007, Coordinadora de Unidad: Unidad de Servicio de Apoyo a las Comunidades Educativas-USACE, Investigador UPEL, nivel Consolidado. Miembro activo del Núcleo de Investigacion en Educacion Rural- NIER Integrante de línea de Investigación: Desarrollo Comunitario Rural- DECOR. Miembro Activo Asociación Venezolana para el Avance de la Ciencia Capitulo Táchira. ASOVAC Táchira 2010 hasta la fecha. Integrante del Programa de Estímulo a la Innovación e Investigación. Investigador A. Código RNII Nº 2011021A/9214182JD. Octubre 2011- hasta la fecha. Estado Táchira, Venezuela.

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Published

2019-01-01

How to Cite

[1]
J. Y. . Duarte-Mora, “Education quality”., AiBi Revista de Investigación, Administración e Ingeniería, vol. 7, no. S1, pp. 32–35, Jan. 2019.

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