Education in a time of pandemic COVID 19: fact or fiction?
DOI:
https://doi.org/10.15649/cuidarte.1336Keywords:
Pandemics, Education, Coronavirus InfectionsAbstract
Surprisingly, the COVID-19 stopped the world, or punctually it stopped the accelerated rhythm in which the human activity was converging, because the cocoons continue sprouting in spring, the whales continue their long migrations through the ocean, the dry season returned to burn the earth and the planet continued its incessant dance of rotation and translation. That is to say, all living beings continued their existence normally, except human beings, terrified by an invisible death and a ruthless enemy that until this moment seems insurmountable
How to cite this article: Velásquez Vergara Sandra M., Ruidiaz Gómez Keydis S. La educación en tiempo de pandemia COVID 19: ¿realidad o ficción?. Revista Cuidarte. 2021;12(1):e1336. http://dx.doi.org/10.15649/cuidarte.1336
References
Plá S. La pandemia en la escuela: entre la opresión y la esperanza. En: Educación y pandemia Una visión académica. Primera Edición. Ciudad de México: Universidad Nacional Autónoma de México; 2020. p. 30-9. [citado 12 de junio de 2020]. Available from: https://www.iisue.unam.mx/investigacion/textos/educacion_pandemia.pdf
García FJ. El sistema universitario ante la COVID-19: corto, medio y largo plazo. [Internet]. Universídad, una conversación pública sobre la universidad. 2020 [citado 13 de junio de 2020];1(1): [4 screens]. Available from: : https://bit.ly/2YPUeXU .
De la Cruz G. El hogar y la escuela: lógicas en tensión ante la COVID-19. En: Educación y pandemia Una visión académica. Primera Edición. Ciudad de México: Universidad Nacional Autónoma de México; 2020. p. 39-46. [citado 12 de junio de 2020]. Available from: https://www.iisue.unam.mx/investigacion/textos/educacion_pandemia.pdf
Rogero GJ. La ficción de educar a distancia. RASE. 2020;13(2):174-82. DOI: https://doi.org/10.7203/RASE.13.2.17126
Aguilar J. Continuidad pedagógica en el nivel medio superior: acciones y reacciones ante la emergencia sanitaria. En: Educación y pandemia: una visión académica. Primera Edición. Ciudad de México: Universidad Nacional Autónoma de México; 2020. p. 47-54. [citado 12 de junio de 2020]. Available from: https://www.iisue.unam.mx/investigacion/textos/educacion_pandemia.pdf
Chang G, Yano S. “How are countries addressing the Covid-19 challenges in education?” .UNESCO’s Section of Education Policy A snapshot of policy measures [internet] 2020 Jun[ citado 23 junio de 2020].1(1); [4 screens]. Available from: https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/24/how-are-countries-addressing-the-covid-19-challenges-in-education-a-snapshot-of-policy-measures/
Díaz A. La escuela ausente, la necesidad de replantear su significado. En: Educación y pandemia Una visión académica. Primera Edición. Ciudad de México: Universidad Nacional Autónoma de México; 2020. p. 19-30. [citado 12 de junio de 2020]. Available from: https://www.iisue.unam.mx/investigacion/textos/educacion_pandemia.pdf
Published
How to Cite
Issue
Section
Altmetrics
Downloads
License
Journal Cuidarte, scientific publication of open access, is licensed under a Creative Commons Attribution (CC BY-NC), which permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited and is not used for commercial purposes.
Any other form of use such as reproduction, transformation, public communication or distribution, for profit, requires the prior authorization of the University of Santander UDES.
The names and e-mail addresses entered in the Journal Cuidarte will be used exclusively for the purposes stated by this magazine and will not be available for any other purpose or other person.
The articles published in the Journal Cuidarte represent the criteria of their authors and do not necessarily constitute the official opinion of the University of Santander UDES.